tisdag 4 januari 2011

utflykt!

Fick verkligen panik igår kväll, på att bara se insidan av det här huset. Det finns ju inte så mycket att hitta på liksom, när man tittat på all skit på TV, surfat in på alla sidor man kan tänka sig typ 27 ggr i rad, läst några kapitel i boken, tagit en tupplur, en dusch & så ätit en massa skräp.....

Gick därför upp med Magnus i morse & åkte in till stan med honom. Gick & satte mig på ett café & åt frukost, läste tidningen, tittade på folk som var på väg till jobbet. Tog upp min bok & satt & läste i den. När affärerna öppnade strosade (OK då, vaggade) jag ner mot Nordstan & gick på Åhléns. Kollade in en massa fina smycken, bläddrade bland plaggen på REAn på barnavdelningen, shoppade lite på avdelningen för husgeråd. Fick sen inse att jag inte är som vanligt & vagga bort till Centralstationen & ta tåget till Kungsbacka, bussen via Sandö & så gå hemåt i sakta, sakta, ömmande vaggande mak. Både för att inte halka & för att jag inte orkade gå snabbare...

Det var ljuvligt att komma hemifrån lite. Se lite folk, titta i lite affärer, göra nåt annat än att vila. Har jag tur så kanske det skyndar på Knodden också? Har iaf djävulskt ont i fogarna & ryggen nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar