lördag 22 januari 2011

att amma eller inte amma...

Pumpar & ger på flaska sen igår mitt på dagen, för att ge såren en chans att läka. Kortisonsalva som ska tvättas av blir det också. Vet inte om det hjälper, men det är ju värt ett försök. Känner redan vilken lättnad det är att slippa det där onda, inte behöva ha ångesten över att det ska ila till, huvudvärken ska komma & axlarna ska sitta uppe vid öronen... Det är inte bra, jag vill inte känna så, för då är steget tillbaks till att amma längre. Å andra sidan tror jag Elin blir nöjd med vilket som, bara hon får mat & närhet. Jag ger det en vecka till. Åtminstone.

I natt kan vi verkligen inte klaga på vår lilla prinsessa till dotter, hon sov 00.00 till 10.30! :-) Vaknade två ggr för mat bara. Helt otroligt egentligen. Men skönt såklart. Själv vaknade jag varannan timme prick & var tvungen att pumpa. Men jag somnade efter igen, så det är inte illa det heller.  Hoppas, hoppas att hon fortsätter sova bra & på nätterna!

Idag har Tommy varit här på besök. Han hade med sig jättesöta rosa kläder till Elin, en pyjamas med katten Jansson på & en hel mysoverall i rosa, med blommigt foder & detaljer på. Både söt & tuff! :-) De ligger i tvätten nu, hoppas de krymper, bara liiite, så kan hon nog ha dem. (Strl 56).
Vi var ute på promenad också alla fyra, det var underbart skönt ute, nollgradigt & sol. Elin somnade direkt såklart & sov jättegott.

Tommy tyckte Elin var ännu sötare i verkligheten än på kort. :-) Inget dåligt betyg från nån som inte gillar barn! :-)

1 kommentar:

  1. Så roligt att Tommy vart på besök!

    Hur du än gör Anette, ammar eller inte, kommer det att bli bra. När det funkar med amningen är det ju väldigt praktiskt. Men men.... det är ju inte världens enklaste att få det att funka på alla sätt, som du redan har märkt. Orkar du så kämpar du på. Bra!!!
    Orkar du inte så blir det bra det också.
    Huvudsaken är att hon får mat, närhet och kärlek.
    Det kommer inte att bli brist på något av det. Det vet jag. Du är så duktig, Magnus också. Och lilla Elin är alldeles, alldeles underbar.......

    SvaraRadera