tisdag 18 januari 2011

Besök av mormor & morfar idag?

Enligt distriktssköterskan smittar inte mamma längre. :-) Håller alla tummar för att de ska komma & hälsa på sin dotterdotter i eftermiddag!

I natt har Elin sovit mellan 03.30 & 09.30 i mitten av vår säng. Två amningspauser blev det, men sen somnade hon hur snällt som helst igen. :-) Lycka! Jag behövde verkligen sova, igår var jag ett riktigt vrak. Det märks att man är liksom på gränsen. Det behövs inte mycket för att det ska väga över åt elände & gråtattacker... Fy så jag lipade igår, åt allt. Lilla gumman hade ont i magen, det måste vara det. Hon kanske sväljer för mycket luft. Det är svårt att få henne att rapa tillräckligt. Men nu har vi iaf köpt Minifom-droppar, som hon får före varje amning, hoppas på att de ska hjälpa.

Nu är Magnus iväg hos kvalitetsansvarig & sen byggfirman för att lämna det påskrivna kontraktet. Jag har ammat lilla sessan & nu ligger hon här på fällen & krumbuktar, men är inte ledsen. Amningen funkade lite mer smidigt nu på morgonen. Jag kör en citron-kur till.... Fy! Men det blev ju bara två timmar innan jag var tvungen att tvätta av det igår...

1 kommentar:

  1. Igår var ingen bra dag men se - idag är det redan bättre! Allt kommer att lösa sej.
    Du blir starkare för varje dag. Och Elin vänjer sej vid livet utanför din trygga "mage".

    Livet är härligt! (Åtminstone emellanåt)

    SvaraRadera