lördag 15 januari 2011

Amning

Idag har det varit riktigt jobbigt med amningen... Det verkar vara lite varannan dag. Varje dag har varit jobbig iofs, men idag har var överjävligt. Har haft fruktansvärt ont, brösten spränger, bröstvårtorna ömmar & ilar & är mest sårskorpa. Dessutom har Elin var i stort sett otröstlig nu på kvällen, hon vill amma HELA tiden & blir inte nöjd. Jag misstänker att det kan vara för att jag bestämde mig för att testa amningsnapp trots allt. Visst gör det mindre ont, men om det är på bekostnad av att hon får i sig mindre & vill amma hela tiden istället så vete fasen om det är bättre?

Jag tycker mig ana att ena bröstet håller på att bli bättre. Jag hoppas att det inte är inbillning. För jag vill fortfarande tro att det ska vända & bli lättare.

Mamma tipsade om citron på såren, men jag vet inte jag...det låter som att det gör fruktansvärt ont! & även om såren läker fortare, vad är det som säger att de inte kommer tillbaks igen?

Jag tror att hon kanske får i sig för mycket mjölk & därför också en massa luft, så att hon har ont i magen. Det är en väldig massa pruttar & småbajsande. Det är jättesvårt att få henne att rapa efter hon ätit. Man riktigt ser hur hon slappnar av efter att ha fått släppa sig. Jag tror vi får köpa Minifom eller nåt liknande & se om det hjälper.

1 kommentar:

  1. Tycker du ska fortsätta med amningsnappen, ge det några dagar ska du se att såren försvunnit, nästan omänskligt att amma utan den när man har sår eller ont
    Kram Görel/Popcorn

    SvaraRadera