torsdag 27 januari 2011

mera besök!

Igår hade vi ännu fler besökare. Först var Emma & Frank här. Vi var ute & gick med barnvagnarna i iskylan... burr vad det inte var skönt alls... fast skönt att komma ut. Elin fick finfina presenter igen, ett jättesött lapptäcke i lila, rosa & turkos & en brio-skallra. :-) Emma hade med sig lunch också, så vi åt smarriga chiabatta med tomat, mozarella & pesto. Elin sov snällt i babybjörnen under tiden så jag behövde bara låta bli att tappa mat ner i huvudet på henne. Frank däremot vägrade sova & satt i mammas knä istället. Det var skoj att träffas lite & prata.

Helan & Halvan umgås lite på sängen.

Magnus morbror följde med Magnus hem efter jobbet. Han verkade också gilla Elin skarpt! Även här blev det present, en nalle med ÖIS-tröja såklart! Stackars unge, ska hon inte få välja lag själv? ;-) Sen åt vi lasagne, eller de åt lasagne, Elin tyckte det var matdags, så jag satt & ammade, sen åt jag lasagne medan de drack kaffe.
Tyvärr var jag riktigt, riktigt trött eftersom Elin varit rätt jobbig natten innan, så när han hade åkt hem var jag tvungen att stänga in mig i mörkret lite & vila innan jag orkade nåt mer. Två besök efter en dålig natt är inte att rekommendera! ;-)

I natt sov Elin bättre, även om hon vaknade varannan timme. Jag hoppades på att hon skulle sova lite längre än till åtta, men vem vet, kanske vill hon sova mycket under dagen?

2 kommentarer:

  1. Hur gammal är frank? Längtar till Sixten blir så stor!
    Va vaken och glad Elin verkar! Är sixten vaken vill han mest äta eller ev bli buren. Annars blir han arg. Om man inte stoppar i nappen iof. Haha.
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Frank är snart 11 veckor. Elin är vaken & arg mycket också... He he... Bära är det enda som gäller egentligen. Förutom mat då såklart. Nappen e hon inte så värst förtjust i.

    SvaraRadera