torsdag 13 januari 2011

att sova

Våran lilla prinsessa tycker inte att man ska sova på nätterna. Alls. Nej, då ska man bara vara vaken. Sova, det kan man göra framåt morgonkvisten. I morse somnade hon vid kvart i sju.

Jag undrar om man kan få resten av världen till att ställa om, så att det är Elins dygn som gäller för alla? Inte det? Nähä... vad synd, det hade varit enklare tycker jag just nu! ;-)

Hur som helst så mår jag bättre idag, inte så farlig huvudvärk än så länge, sovit fem timmar sammanlagt i natt & det känns helt OK.

Det jobbigaste är amningen, som gör så fruktansvärt ont, bröstvårtorna är bara sår. Men jag kämpar på, hoppas på att det ska vända & bli lättare igen. Jag tror & hoppas att hon får i sig tillräckligt, även om hon nattetid vill amma ofta.

Magnus är iväg & köper en amningskudde & nappflaskor nu. Emma & Frank ska förhoppningsvis komma hit i eftermiddag & hälsa på & jag ska få låna en bröstpump. Hoppas på att kunna avlasta lite med den.

Vi kämpar på alla tre, mår bra, även om vi är trötta. Huvudsaken är att vi är lyckliga & stolta!

Här är en bild på när Elin är på väg hem till oss för första gången.

7 kommentarer:

  1. Älsklingarna!
    Tänker på er.
    Alla tre....

    SvaraRadera
  2. Hehe, sova ja. Sixten gillar visserligen att sova men inte på kommando, då blir han jättesur! Mamma och pappa vill att han ska sova vid 23-tiden men Sixten vill gärna va uppe till kl 3 på natten. Om inte annat så vill Sixten gärna äta typ 1 timma åt gången och gärna sova i famnen. ;-) Prova amningsnapp då. Jag har inte sår men använder ju amningsnapp av andra anledningar och det funkar bra!

    Supersöt är hon er Elin!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Skönt att ni mår bra allihop även om ni såklart är trötta.
    Jag kan gå och sova lite åt er nu om ni vill. ;0)

    KRAM

    SvaraRadera
  4. jag har hört att det ska va så hemskt svårt att vänja dem av vid amningsnapp jenny...?

    bra att du sov åt oss seppan!:-) jag har faktiskt fått vilat några timmar jag också!

    SvaraRadera
  5. Försök med amningsnapp, det är inte så krångligt. Och det hjälper upp amningen väldigt, då man slipper spänna sig för att det gör så ont.

    Och du behöver den troligen bara ett par dagar tills allt läkt.

    Jag har använt det alla fyra gångerna, när det var som värst. Sen blir det bara mysigt med amning. (tills dom får tänder och börjar bitas ;) )

    Kram

    SvaraRadera
  6. Sixten är mest förvirrad just nu då vi ju har vanlig napp och amningsnapp. Ibland försöker jag ta bort amningsnappen när bröstet format sig och precis då går det jättebra men somnar han vid bröstet och får börja äta igen från ett bröst utan amningsnapp så blir han så frustrerad och bara slickar på bröstet. Haha. Han ser jätterolig ut även om jag vet att han inte tycker det är kul alls. ;-) BM sa idag på BVC att om nån vecka kommer han ha fattat galoppen och skillnaden mellan alla dessa nappar och bröstet osv. Jag hoppas det iaf.
    Vad menar du med flytta ut också? Ut vart? Och när är planen att det ska ske?
    Kram

    SvaraRadera
  7. ja, jag borde kanske försöka med amningsnapp ändå..

    flytta ut när vi ska bygga ut huset jenny. Det blir nog att vi bor i källaren hos mamma o pappa då. i slutet på mars eller början av april

    SvaraRadera