måndag 3 januari 2011

Nytt år = träningssugen!

Tre dagar in på det nya året. Nyår innebär ofta omstart, nystart, nya tag, ny motivation osv... Så även i år! Det blir lite konstigt när man sitter här i soffan & läser nya numret av Topphälsa, läser om målsättningar, nya träningsformer & mål för året. Jag blir supersugen på att träna, äta nyttigt & komma igång! Att få stå på crosstrainern med hög musik i öronen & bara ge järnet så länge man orkar, att testa på att jogga en stund, att gå på ett härligt step up-pass, att planera vad jag ska äta & följa det, att fyllas med energi av att göra bra val!

Istället "sitter jag fast" här i vårat hus, det är för halt ute för att jag ska våga gå ut själv & även om jag går ut så orkar jag inte gå mer än i "strosa-tempo" fastän jag flåsar som efter värsta power-walken... Får snällt sitta kvar här inne & fortsätta läsa, försöka suga åt mig all motivation & spara den till sen, när Knodden kommit ut, vi kommit in i lite rutiner, det inte är lika kallt & halt ute & det går att komma ut & gå!

2 kommentarer:

  1. Förstår dig. Ser fram emot detta jag med. Tog iaf en liten pormenad till bvc idag. Ömmar lite i snittet men känns rätt bra ändå. Var ju bara 6 dar sen så. :-)

    Snart är du också på banan men FÖRST ska du klämma ut ungen och så ska du och jag fika lite! ;-)
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Halloj,
    Visste inte att du skaffat blogg. Kul att läsa och bli uppdaterad om knodden ;0)
    Hänger gärna på lite promenader sen när det blir dags för barnvagnsgående, både jag o vovvar behöver åxå motion.
    Kram

    SvaraRadera