måndag 3 januari 2011

Otålig

Jag är väl inte den som är känd för mitt tålamod direkt... Nu gäller det väl kanske lite andra saker än att vänta på sin Knodd, men ändå... Hela December har man gått & hoppats på att Knodden vill vänta tills 2011 med att komma ut, att jag ska få vara ledig lite, att det är roligare för Knodden att fylla år tidigt på året istället för sist osv... Men nu är vi ju i 2011 sedan några dagar! Två dagar över tiden idag. Jag vet, det är inte mycket alls... Men när man bara går & väntar så! ;-)

Jag är sååå nyfiken på den lilla/lille krabaten i min mage, vem är h*n? Vill att h*n ska komma ut till oss nu! Jag ser & hör om föräldralyckan ifrån Emma, Johan & Frank, och ifrån Jenny, Mattias & Sixten & jag vill att jag & Magnus också ska få vara där, uppleva det häftiga, vara en liten, alldeles ny familj!

Sitter här & puttar på Knoddens fot, som känns klart & tydligt på ena sidan av magen, h*n trycker ut hälen, jag puttar lite på den & då dras den tillbaka & så håller vi på så. Är jag en retsticka? Jo, förmodligen, men jag kan inte låta bli, det är ju min lilla dotters eller min lille sons fot! :-)

Åh, jag är så nyfiken!!!

Dessutom blir jag rastlös av att gå här hemma. Försöker vila så mycket jag kan. Men det blir långtråkigt. Försöker jag då ta tag i & göra något så blir jag istället jättetrött. Jobbigt läge. He he... Nej, jag ska inte klaga, jag mår bra. Är bara stor & tung & klumpig.

Kom igen nu Knodden! Idag är väl en bra dag att födas? :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar