söndag 30 januari 2011

Liiiite vår i luften?

Idag när jag var ute för att dra fram soptunnorna & hämta tidningen så kändes det nästan som lite vår i luften. Vindstilla, soligt, härligt. Hoppas det håller i sig!
Emma, Johan, Frank & Alva är på väg hit & det hade varit skönt att komma ut på en långpromenad. :-)

Vi sov till tio idag. :-) Räknar jag ihop så bör det bli åtta timmar faktiskt, kanske något mer. Skönt. & välbehövligt.

Igår var jag & pappa inne på Hallbergs & bytte ringen som han hade köpt. De hade tyvärr ingen i vitguld som var lik den han hade valt. Istället blev det en ring i vitguld med stenar i som jag tyckte jättemycket om. Jag hoppas att pappa tyckte den var OK också. Jag vet att jag kommer använda den mycket iaf. :-)

Sen åkte familjen Billström/Forsmark på HTH köksutställning i Sisjön & tittade & bad om offert. De hade ett jättesnyggt kök, som jag verkligen skulle vilja ha. Så jag håller tummarna för att vi har råd med det, i alla fall om man väljer bort vitvarorna & köper dem själv.
Fast vi ska be om offert ifrån IKEA & Epoq också, för att jämföra.

Det närmar sig nu, tills de ska börja med huset. Det är spännande. Samtidigt som man är otålig & bara vill att det ska vara färdigt nu på direkten.

Vi åkte in till Condeco på Linnégatan efter HTH igår & träffade Erik & Clara på en fika. Det var trevligt att träffa dem & de blev nog glada över att få träffa lilla Elin. Hon var helt förundrad över allt ljus & ljud inne på cafét, låg bara & såg sig om, så nöjd så!

Kvällen tillbringades mestadels i soffan. Vi tittade lite på TV, gullade massor med lilla prinsessan & tröstade lilla prinsessan när hon inte alls ville vara med. Sammanfattningsvis en mycket bra dag alltså! :-)

1 kommentar:

  1. Klart ni ska ha ett IKEA-kök!! Allt annat är väl uteslutet trodde jag? ;-)
    Gött att det gick bra att fika. Vi har också lyckats fika några ggr. Ljud är bra grejer.
    När ska vi ses då?
    KRAM

    SvaraRadera