tisdag 25 januari 2011

Ensamma hemma

Nu har Magnus börjat jobba igen, så jag & Elin är ensamma hemma om dagarna. Det funkade bra igår & har fungerat bra hittills idag också. Men visst blir man lite bunden. Tur att det finns färdigmat & TV.
Igår hade vi Meeri på besök. Det var jättetrevligt att prata en stund. Elin skötte sig exemplariskt & sov mest. Hon fick en jättesöt lila klänning med matchande leggings. :-)

Igår kväll hängde vi mest inne i sovrummet alla tre. Jag tycker det är så kallt här hemma hela tiden att jag blir tokig. Idag har jag höjt temperaturen på luftvärmepumpen en grad & det har faktiskt hjälpt.

Magnus gav Elin ett bad igår & hon gillade det. :-)

I natt pumpade jag bara & gav henne flaska. Nu på dagen har jag ammat henne & det har gått bra. Jag tycker inte att såret ser bra ut, men det har känts OK, så då får hon amma.

Imorrn kommer Emma & Frank på dagen & sen kommer Magnus morbror med hem efter jobbet. Två besök alltså! Fullt upp. Hoppas på att jag & Emma kan ta oss ut på en promenad eller nåt.

Något splittrat inlägg blev det visst... Nåja, nu sover Elin så jag ska passa på att lägga mig bredvid henne en stund! :-)

2 kommentarer:

  1. Jag som var så positiv igår är så trött idag. Sixten har inte varit jobbig eller så egentligen men han vill ju inte sova! Var lite uppe i varv i går kväll (och sov lite väl mkt igår på dan) så det blev nog fel redan där. Sen idag så brukar han somna vid lunchtid men när han varit vaken 2,5 timma och jag ammat mig "torr" så fick jag ge mig, på med kläderna och i med nappen och ut på promenad. Ute en timma typ och sixten sov gott, tills jag la honom på sängen... Amma igen. Gav 30 ml ersättning till slut för att han skulle däcka. Tog 30 min och SEN sov han. Har sovit ca 1 timma nu. Hoppas han sover minst 1 till! Bara det att när vi gör så här sp blir det obalans i brösten! Haha. Ja du, dessa små!

    Va mkt besök ni får. Vi som haft lite restriktioner har ju ändå lyckats bli sjuka (ja, mattias då)! Haha. Typiskt. Nån av de som faktiskt HAR hälsat på har la smittat honom.

    Imorn kommer mamsen. Nu ska hon äntligen få se sitt barnbarn! Och på torsdag är det BVC IGEN. Extra för att väga.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Smart! Att du vilar lite när hon sover istället för att "bara" göra en massa saker och bli jättetrött. Kram till er båda.

    SvaraRadera