fredag 28 januari 2011

Pappadagar

Jag önskar att man fick fler pappadagar. Det hade varit så skönt om vi var hemma alla tre torsdag till söndag eller iaf fredag till söndag. Idag är Magnus ledig, men sen är det bara två pappadagar kvar. Trist. För det är sån skillnad att vara två om allt. Två som kan natta igen efter matning mitt i natten, två som kan turas om att byta blöjor, två som kan fixa mat åt oss & plocka undan. Då hinner man helt plötsligt gå på toa när man behöver, prata några minuter i telefon, sätta sig en stund framför datorn. Igår var en jobbig dag. Jag var jättetrött & tyckte det var jobbigt mest hela dagen för Elin ville inte sova & jag hade varit vaken massor under natten.
Men i natt vaknade hon var tredje timme för mat istället för varannan & det gjorde stor skillnad. Totalt fick jag sovit åtta timmar, det behövdes. :-)

Idag har vi varit hos BVC igen. Elin hade ökat 130 gram & växt 1 cm. Hon följer "sin" kurva, som är under genomsnittet.

På vägen hem var vi & handlade på Matboden & sen åkte vi till mormor & hälsade på. Där blev det kaffe & kaka & så fick Elin lite mat också. Mormor fick gulla lite med Elin, även om hon mest sov. Sen åkte vi hem & gick direkt ut på vagnpromenad. Det var kallt i vinden, men skönt att komma ut ändå. Magnus hade hittat en bra runda på 40 minuter.

Nu sprakar det en brasa i kaminen & vi tänker mest vara resten av dagen, gulla med Elin, fixa lite mat, titta på TV. Njuta av att umgås hela familjen. :-)

1 kommentar:

  1. Uppenbarligen en bra dag.
    Och - Elin är världens sötaste. :-)

    SvaraRadera