fredag 21 januari 2011

Två veckor!

Idag är våran lilla prinsessa två veckor! :-)
 Tre nätter i rad har hon sovit jätteduktigt, i natt mellan 0.00 & 09.00. Hon vaknade bara för mat två gånger, så mamsen var tvungen att gå upp & pumpa.

Nu på förmiddagen har vi varit på BVC. Vi hade gissat innan, om hon hade gått upp i vikt & i så fall hur mycket. jag gissade på +75 gram, Magnus gissade på +200 gram. Han vann, Elin hade gått upp 175 gram, till 3380 gram. :-) Duktig tjej! Hon hade dessutom växt 3 cm på längden & 1 cm runt huvudet. Att hon är så torr behövde vi inte oroa oss för, det skulle gå över.

Jag fick visat upp mina bröstvårtor också & Annelie tyckte jag skulle testa med kortisonsalva mellan amningarna. Jag skulle höra av mig om det inte blev bättre. Nu när vi kom hem gjorde t o m det "bra" bröstet vansinnigt ont, jag fick blixthuvudvärk & var tvungen att pumpa det "onda" bröstet istället. Elin gick flaskan med det jag pumpat ut i natt. Jag vill Så gärna att det går över & blir bättre, jag tror inte jag står ut så mycket mer än en vecka till om det fortsätter göra så här ont...

Igår kväll var morbror Daniel, moster Helena & kusin Emelie här & hälsade på. Elin fick fina lila kläder & så åt vi semlor. Emelie tyckte nog att Elin var fasligt liten, hon var jättesnäll & försiktig & log blygt & klappade lite på ena benet. När Magnus frågade om hon ville hålla Elin sken hon upp som en sol! Mycket allvarlig & försiktigt satt hon sen blixtstilla i fåtöljen. :-) Gulle!

2 kommentarer:

  1. Men det är OK att pumpa då? Då kan du ju göra så ett tag? Ge flaskan. För mig är det mest att det känns som att jag inte har tillräckligt med mjölk... Det har jag nog iofs. Men jag vill helst att Sixten ska äta MIN mat! ;-) Sen om han sitter fast i bröstet eller ej känns inte lika viktigt. Hehe.
    Oj va duktig viktökning på Elin! Härligt!
    Vi följer varann igen nu på BVC, vi gick ju nästan alltid till MVC på samma dag också! Hehe.

    Så söta bilder. Det mysigaste är ju att sitta så som du och Elin gör där. Att ha sin knodd på magen/bröstet. Sixten sover såååå gott så. Han sover inte alls lika gott själv. Kan ligga och sova räv och sprattla och så plockar man upp honom på bröstet så däckar han totalt. :-) Mys.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Älskade, älskade Anette!

    För det första - vilka underbara bilder , båda två.Pappa och jag blir alldeles rörda och tårögda.

    Så duktigt du har ammat och Elin ätit, trots att du har så ont! Hoppas verkligen det skall läka så du kan fortsätta.
    Fantastiskt att hon växer så fort!! Och sover så mycket bättre.

    Också jätteroligt att det gick så bra med Emelie, och att hon fick hålla Elin.

    Våra fina barn och barnbarn!!

    Håller tummarna för dina bröst.
    Hoppas vi ses imorgon.

    Kram!

    SvaraRadera