tisdag 14 december 2010

Stolt & glad & lycklig!!!

Ja fy fasen vad glad jag är idag! Efter att ha tvärvägrat i 17 år så har jag nu tagit körkort!!! Bestämde mig när vi flyttade ut till huset för att NOG försöka. Bestämde mig mer säkert när Knodden börjat växa i magen. Började övningsköra i maj med Magnus. Skrev in mig på körskola i augusti, men de hade inga tider alls innan den 6:e Oktober. Så ovanpå allting annat med graviditeten, vattengympan, barnmorskebesök, föräldragrupp så har jag även knökat in teorilektioner, körlektioner, halkkörning, teoripluggande & en jäkla massa övningskörning under de senaste två månaderna. Jag har haft häcken full med andra ord. Varje kväll efter jobbet, många mornar innan jobbet, helger... har knappt haft en ledig stund alls faktiskt. Inte konstigt man blivit trött & sliten!  Men så här i efterhand kan jag ju säga att det är LÄTT värt det! :-)

För nu har jag mitt körkort! Nu ska jag slappna av. Jobba tre dagar till & sen vila. VILA.
Skulle inte förvåna mig om Knodden får för sig att titta ut då, bara för att.... ;-)

Insåg också att jag förmodligen inte skulle hinna med mer än de här tillfällena till teoriprov & uppkörning, det är ju lite begränsat med tid, så därför är det en enorm lättnad att jag klarade bägge två på första försöket, teorin igår & uppkörningen idag!!!

1 kommentar:

  1. Grattis, grattis! På första försöket... superbra jobbat. Frihet, är vad jag kände när jag fick kortet i handen, förmodar du gör detsamma.

    Och jag håller en tumme för att Knodden bestämmer sig för att ge dig i varje fall ett par lediga dagar.

    Kram

    SvaraRadera