måndag 20 december 2010

julbakning!

Har varit riktigt pysslig idag. Det blev lite långtråkigt efter några timmar i soffan. Ville egentligen ut & gå, för det var så vackert ute, med all snö & sol. Men det får jag inte för Magnus, så jag fick snällt hålla mig inomhus. Istället fick det bli lite bakning. Minttoppar & brysselkex. Tänkte att jag skulle ha med mig lite småkakor till mamma istället för en julblomma på julafton. Kom dessutom på den mycket pyssliga idén att färga råsocker alldeles rött & rulla brysselkexen i. Det blev jätteläckert & alldeles juligt. Har nåt minne av att farmor brukade ha brysselkex med grönt strösocker på, men jag är inte säker. Hur som helst så blev de tjusiga & väldigt goda. Nu väntar jag bara på att chokladen på minttopparna ska stelna så att jag kan lägga ner dem i en burk också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar