söndag 26 december 2010

Sötaste jultjejen!


Julafton var lugn, skön & mysig. Åt julgodis, kollade på Kalle Anka, åt jättegod julmat (vad vore julen utan mammas sill?).

Sen kom tomten till Emelies stora förtjusning! Hon misstänkte inte farfar för fem öre vad det verkade som. :-) Julklappar i mängder delades ut såklart. Själv satt jag halvdäckad i soffan & snorade, men det var mysigt ändå. Fick jättefina & bra julklappar, speciellt ifrån Magnus, som hade köpt jättefina diamantörhängen till mig, som matchade halsbandet jag fick i födelsedagspresent. :-) Fick en mortel i granit ifrån Knodden (!), parfym, bok, tidningsprenumeration, söt stickad tröja & mössa till Knodden m m. Det verkade som att alla blev glada för de julklappar de fick också, så det var bra. Emelie lekte med sina nya leksaker & kollapsade sen i säng medans vi drack kaffe & åt julkaka. Undrar hur nästa julafton blir för oss? Förmodligen helt annorlunda. Då har vi en ny liten familjemedlem med oss. Mys.





1 kommentar:

  1. Det där med diamantörhängena läste jag HÖGT och tydligt för min man som gav mig schampoo och balsam i julklapp. Hahaha. Iofs fancy märke och jag blev jätteglad. Men ett par diamantörhängen hade känts lite mer... rätt! :-) Varit och pekat på flera "pushpresents" idag, dåg en ring för 22500! Tycker lätt jag kommer vara värd det.

    Du ser lite hängig ut där på bilden i soffan tjejen. Haha. Och oj va söt hon är din brorsdotter. Att hon blivit så ljus?! Hon var ju jättemörkhårig, var hon inte? :-)
    Kram

    SvaraRadera