fredag 17 december 2010

spridda tankar

Sitter här på jobbet, 2,5 h kvar... flera mail har droppat in med gulliga hälsningar från olika länder, jag duttar lite här & där, lägger in en hög med oavslutade grejer på kollegans bord, de andra kollegorna undrar hur det känns? Ja hur känns det egentligen? Än så länge känns det som en fredag innan en julledighet, vilket är en väldigt trevlig känsla. Jag antar att det går upp för mig sen, när jag väl är hemma, att det är längre än så, att det är ett helt nytt liv som väntar.

Ska in till stan efter jobbet. Oroar mig mer för det. För glashalkan som råder överallt i Göteborg med omnejd. Är fullständigt livrädd att jag ska halka & på nåt sätt skada Knodden eller sätta igång det hela... Trots broddar & slowmotiongång så känns det INTE bra att gå utomhus alls nu. Halkar till lite lite & det känns som att man sträckt sig illa på direkten. Men jag hoppas på att eftermiddagens utflykt går bra. Det verkar ju som att det kommer fortsätta vara halt många dagar framöver & jag kan ju inte isolera mig inomhus bara för det.

Jag ska handla en kofta/tröja eller två till Knodden. Vi har kommit fram till att några såna är allt som fattas i klädväg. Ska också ta mig till Body Shop & köpa mitt älskade Body Butter som håller på att ta slut. Snacka om att man behöver det när det är så här kallt! Hela jag är torr & kliig som sjutton. Fast det kan visst också vara en graviditetsgrej har jag hört.

Sen bär det av till Borås ikväll. Magnus älskade Leksand spelar där & då får man ju passa på. Kan inte ärligt säga att jag är jättesugen på det, men klart att jag hänger med när jag vet hur gärna han vill. Det är ju faktiskt mycket roligare att gå på hockey live än att titta på det på TV. & jag ska få låna halsduken. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar