lördag 27 november 2010

pyssel, fikabesök, adventsmingel & cocktailparty

Japp, en isande kall med solig lördag har vi här i vårt lilla hus. När man fått lite sovmorgon & melodikrysset var löst så satte jag mig att sy en nalle/docka till Frank. Vet inte om den blev riktigt som jag tänkt, han kanske får den vid ett annat tillfälle eller också syr jag en ny när jag har mer tid. Eller också kanske han skulle få denna, som jag sytt tidigare?

Nu är Magnus kompis Roberto här & hälsar på. Strax blir det dusch & fixa iordning sig inför adventsmingel hos grannarna vid 16. Jättetrevligt av dem att bjuda oss, jag antar att alla på gatan kommer. Vi kan inte stanna så länge dock, för sen är det hem & svida om inför Erik & Claras cocktailparty som gäller! Vi sover kvar inne i stan & imorrn bär det av utåt Björsared för att hälsa på lille Frank, Emma & Johan. & Alva förstås! Ska bli jättespännande att se deras lille underverk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar