måndag 15 november 2010

jäkla kommunelände!

Vi trodde att vi hade ritningar på en utbyggnad inom plan. Vi var faktiskt helt övertygade om det eftersom vi läst på,  frågat folk på kommunen, frågat arkitekten osv... Därför trodde vi inte heller att bygglovet skulle vara nåt problem. Det borde det inte varit heller... om inte handläggaren på kommunen tolkat ritningarna som två separata delar, där öster & västergaveln inte ses som gavel på nåt knepigt sätt, utan istället ses där nockhöjden som bygghöjd. & vips är vi utanför plan... Ärendet har därför skickats ut till alla grannar för påskrift. Vilket vi verkligen inte hoppas är nåt problem, vi har ju försökt bygga utan att störa nån. Men det fördröjer, vilket inte passar så bra, vi ville ju komma igång innan årsskiftet pga ROT-avdraget. Men det verkar rätt kört nu.

Vi ska gå runt till grannarna ikväll & höra med dem, samt be dem skriva på.
Varför ska nåt vara lätt??

Varit hemma idag också, hostat & sovit, men i övrigt mått lite bättre. Ska nog försöka gå till jobbet imorrn.
Pluggat har jag fått gjort också, jag önskar att jag kunde låta bli att stressa upp mig. Önskar jag var ledig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar