tisdag 23 november 2010

Cocktailparty på lördag

På lördag ska vi på Cocktailparty på hyrd lokal inne i Göteborg. Själva tanken på mig i nåt som skulle likna en cocktailklänning, högklackat & trippandes runt ätandes snittar & smuttandes på drinkar känns fantastiskt skrattretande. Inte för att jag har nån cocktailklänning ens.... Tror faktiskt inte det finns nån coktailklänning i den storlek min mage skulle kräva! & pumps till mina fötter just nu.... Ha ha... ja kanske om jag går in på transvestitavdelningen & letar pumps i storlek 43....

Faktum är ju att jag inte är typen som trivs i cocktailklänning över huvud taget. Vad är det för fel på jeans & boots liksom? Visst, jag kan glittra till med lite festliga örhängen, men nånstans där går gränsen för vad jag trivs med...

Därför funderar jag nu på om man får gå på cocktailparty iklädd leggings & tunika. Om det är OK att ha stövletter med fem centimeters klack? Om man är ursäktad om man sippar på apelsinjuice & drar sig hemåt innan midnatt? Eller om man helt enkelt ska inse att man inte passar in & istället stanna hemma, liggandes i soffan, under en filt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar