lördag 13 november 2010

läkarbesök, lussekatter, lasagne & långkörning

Dagen L idag eller?

Började morgonen på närakuten strax innan halv åtta. Tyckte det var lika bra att åka dit, även om det var tidigt, vi var vakna & kom fram till att det väl borde vara mindre folk då. Vilket stämde. Inte för att läkaren tog sig mer tid för det.... Typ 30 sek. fick man... Han lyssnade på lungorna, kollade i halsen & skickade in sköterskan för att ta sänkan. Kom sen tillbaka & talade om att det inte var nån bakteriell infektion & inget fel på lungorna. Fick hostmedicin & sjukskrivning två dagar. Blev det inte bättre skulle jag gå till vårdcentralen. Jahapp.

Sen åkte vi hem & åt frukost. Kollade klart på "Rallybrudar" som vi började titta på igår, den var inget vidare. Jag håller typ på att dö av rastlöshet, så jag ställde mig & bakade lussekatter medans Magnus gick ut & krattade lite löv & körde till tippen. Lussekatterna blev jättegoda & jag helt slut.

Men vi gav oss ändå ut på lite motorvägsträning. Körde av & på & av & på till Ringhals & tillbaka. Hämtade paket på Lollipop & så hem. Pust.... nästan två timmar & jag var inte piggare direkt. Men det var bara att börja med maten. Så nu står en lasagne & puttrar i ugnen & jag är faktiskt rätt sliten.

Provade hostmedicinen nu precis & god var den väl inte direkt.... Urk!

Tycker Knodde borde ge sig till känna lite mer också, knappt kännt nåt idag alls.
Imorrn går vi in i vecka 34.

Jag vill vara frisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar