fredag 1 april 2011

Full rulle hela dagen

Igår åkte jag & Elin hemifrån vid kvart över elva & kom inte hem igen förrän 19.30! Först var vi & hälsade på Emma & Frank i deras nya hem, det helt underbara gamla trähuset i Johanneberg. :-) Oj så fint de kommer få det där! Frank & Elin busade lite, jollrade, tittade på varann, åt lite, sov lite, åt lite igen osv... Ja ni fattar, bebisgrejer! ;-) Jag & Emma fick pratat en massa & fikade. Jag frågade Emma om hon vill vara fadder till Elin & det ville hon gärna. :-)

Sen åkte jag & Elin vidare, ut till Partille för att hälsa på Paulina som bjudit in alla jobbarkompisarna på fika eftersom det var hennes sista arbetsdag innan mammaledigheten. Jäklar vad fint de hade fått det i sitt hus! Ljust, fräscht, luftigt & jättefint överallt! Inte alls avis... ;-) Lena, Alex, Heidi, Jenny & Jenna kom också. Paulina hade bakat jättegoda scones så vi moffade på creamcheese & marmelad... :-)
Elin var supersnäll & sov i sitt babyskydd när vi kom dit & tills vi hade fikat färdigt typ. Fast de andra tyckte det var rätt kul att hon vaknade, en sovande bebis är ju inte rolig att se på. Sen bajsade hon högt & ljudligt, till Jennas stora förtjusning. Efter blöjbytet satt hon lite hos Lena, Heidi & Jenny.

På vägen hem puttrade vi in till stan & hämtade Magnus från jobbet. Jag var riktigt duktig, om man får säga det själv, som hittade till Johanneberg & sen ut till Partille & sen därifrån & in till centrum. :-) Det är bra att jobba på att köra överallt, så att man vågar!

Jag trodde att Elin skulle vara helt färdig när vi väl var hemma, men hon var på bästa solskenshumöret, hon bara smilade & jollrade & skrattade tills hon snällt slöt sina små blå när jag lade ner henne i sin säng. Lilla gullunge! :-)
Frank & Elin snackar lite

Kolla där, ska vi krypa in under soffbordet?
Vadå? Frank är ju inte alls större än mig, han är ju bara så här lång!

1 kommentar:

  1. Så söta så söta de äro båda två. Vilka gulliga bilder. Det piggade upp på lunchen :-)

    SvaraRadera