onsdag 30 mars 2011

Barnvagnsbio!

Idag var vi på barnvagnsbio jag, Elin, Jenny & Sixten! :-) Lite orolig var man allt innan för hur det skulle gå, om det skulle vara mycket folk, för högt ljud, om hon skulle bli hysteriskt ledsen osv... Men det gick alldeles utmärkt! barnvagnen fick man parkera i foajen. Vi satte oss längst ut i en rad & hann sitta i ungefär tre sekunder innan Elin tog i & klämde ut en rejäl bajs i blöjan... Sen tog det ca tre sekunder till innan Sixten kräktes... Hi hi... bra början liksom! Men de hade fixat skötbord precis utanför salongen så det var bara att smita ut & byta blöja på henne. Filmen hade ju inte ens börjat, så det var ju faktiskt rätt bra tajming! Förutom lite gråt & smågnäll så får jag allt säga att hon skötte sig utmärkt! Ammade en lång stund & hängde över min axel resten typ. Sixten skötte sig också ypperligt, faktiskt ännu bättre än min lilla solstråle. Han åt & så somnade han & sov resten av filmen! Runt om i hela biosalongen var det bebisar som grät för fullt, men det störde faktiskt inte ett dugg. Flera mammor stod upp längs kanterna med sina små också. & jäklar vad små vissa var, helt nykläckta!

Tyvärr hade jag inte med kameran, man skulle ju förevigat detta, speciellt när Elin blev placerad i en egen biostol när jag skulle ta på mig jackan... :-)

Barnvagnsbio gör jag gärna om! :-) Undrar om de har det i Kungsbacka också?

1 kommentar:

  1. Det låter som en upplevelse! Sånt fanns inte när du var baby. Vi var bara hemma. Var inte ens på cafe´ vad jag minns. Ja,ja det gick ju bra för både er och mej i allafall.
    Men kul verkar det!

    SvaraRadera