måndag 28 mars 2011

vaccinering

Idag har jag varit på BVC med Elin för hennes första vaccinering. Jag är ju inte spruträdd för fem öre & det tror jag säkert hjälpte, för jag var lugn innan & så & det tror jag Elin känner av. Men det VAR jobbigt. Jag fick hålla henne & så var det "min" sköterska & en till som gav Elin en spruta var i bägge låren. De ger dem samtidigt för att det inte ska göra ont mer än en gång. Hon blev jätte, jätteledsen & det var jobbigt att se henne gråta SÅ mycket, liksom panikartat. Men sen fick jag lyfta upp henne & trösta & det gick över jättefort. Sen hade hon sån där söt "efter-gråt-hicka". Nu hoppas jag på att hon slipper få feber.

2 kommentarer:

  1. Stackars både Elin o dej! Snyft!! Men syftet är ju gott, det får ni trösta er med. Inte alls säkert att hon får nå`n feber. Hoppas inte det! Kram från mej.

    SvaraRadera
  2. usch. nu har vi bokat av morgondagens vaccinering iaf. Tror inte skrika så mkt och snora och hosta är bra. Hörs sen! KRAM

    SvaraRadera