onsdag 16 mars 2011

sömn

Elin har sovit lite halvdåligt de senaste dagarna, vilket innebär att jag också sovit lite halvdåligt.... Hon somnar, även om det tar en liten stund, men sen har hon liksom "gnytt" till då & då, & det vaknar ju jag av såklart. Sen så har jag haft svårt att somna om efter varje gång hon fått mat, så då blir sovstunderna liksom kortare.

Hur som helst så gör detta att jag inser hur bra vi verkligen har det & vad snäll & duktig Elin är som sover så bra. Jag menar det finns nog många, många föräldrar till tvåmånaders bebisar som skulle vara tacksamma om de fick sammanlagt sex timmars sömn per natt. Det finns massor med bebisar som har kolik & skriker mest hela tiden. Våran lilla prinsessa äter som hon ska & gråter mest om hon är hungrig, trött eller när hon har ont i magen såklart. Det sista är det jobbigaste, för det kan man inte göra något åt, & man vill inte att den lilla sötnosen ska ha ont.

Jag misstänker att hon har fått ont i magen för att jag ätit vitlök, eftersom jag ätit samma mat tre dagar i rad & det var rätt så mycket vitlök i den. Blir det bättre idag & framåt så vet jag vad jag ska undvika helt enkelt!

Några bilder på en nöjd & glad liten skrutta! :-)

4 kommentarer:

  1. Skruttan är inte bara nöjd och glad, hon är söt också :-)

    SvaraRadera
  2. Farmor sa...
    Vilken ljuvlig liten Elin jag är farmor till!
    Längtar till påsk då jag få rå om er alla TRE.

    SvaraRadera
  3. Elin är verkligen jättesöt!
    Jag tycker hon är väldigt lik Merit och Marianne.
    Ha ha!

    SvaraRadera
  4. Hon blir bara sötare och sötare och sötare.

    SvaraRadera