måndag 21 mars 2011

Svett!


Thank god för att google finns säger jag bara! Jag har trott att det är mig det är fel på, för sen jag födde Elin så har jag svettats mycket mer än vanligt. Vissa dagar är helt OK, inget anmärkningsvärt, men andra dagar svettas jag som en gris! Jag är inte van vid det alls, brukar ju inte svettas nästan nåt över huvud taget. Men nu känner jag mig som en tonåring igen, med ringar under armarna. Tycker att jag luktar vidrigt. :-(

I alla fall så googlade jag äntligen på det idag & det visar sig att det är ju tydligen jättevanligt när man ammar!? Jaha... varför kunde ingen sagt det då? Typ min barnmorska på MVC, nån av sköterskorna eller barnmorskorna på BB, nån på föräldragruppen, distriktssköterskan på BVC eller bara nån som visste för att de själva gjorde det när de ammade?? Det hade faktiskt känts lite bättre om man vetat innan, så att man inte bara trodde sig förvandlats till en tjockis med tantsvett över en natt.....

Det verkar som att det finns goda chanser att det går över snart, om inte så i alla fall när man slutar ammar. Trevligt, ser verkligen fram emot det!

1 kommentar:

  1. Ja du..... det där med svettning/amning har jag aldrig hört talas om förut. Som sagt var - bra med Google.

    SvaraRadera