lördag 2 april 2011

packa, packa, packa...

Att packa ner hela sitt bohag i flyttkartonger är verkligen inte min grej... Fy va trist! Jag hoppas verkligen att detta är sista gången! Det ska bli betydligt roligare att packa upp lådorna igen sen. I nya huset. :-) Men nu... blä... & hur mycket saker får plats i ett kök egentligen?? Jag undrar jag hur det ska gå med vår plan att stuva in alla kartonger & möbler i sovrummet? Jag är skeptisk till att allt får plats. Men jag hoppas att Magnus har rätt & att det går.

Nästa helg går vårt lilla tillfälliga flyttlass till mamma & pappas källare. Sängar & kläder mest. Fast det är ju en del andra grejer också förstås, alla Elins grejer, badrumssaker, kyl, frys... Nåja... snart är det gjort & det innebär att bygget kan komma igång. Äntligen! :-)

& nu har jag bestämt att jag slipper packa mer idag. Strax ska vi åka iväg till Tommy för tacos & filmkväll. :-)

2 kommentarer:

  1. Ja du Skruttan-Fia, nu har vi det jobbigt!
    Mamsen har hållt på hela da´n (+ då o då under en dryg månads tid) med att stuva undan saker, bära tunga grejer och tvätta golv o lister, hyllor m.m m.m. Allt för att ni skall få plats o ha det bra här. Naturligtvis gick skaftet till golvmoppen av när alla golven skulle tvättas, så det blev till att knäskura istället. Jätteroligt att krypa på knä o tvätta två rums-golv, en stor hall, tvättstuga, duschrum och gästtoa! Nästan så man skrattar på sej!!! Imorr´n blir det bl.a fönstertvätt och gardin-hängning. Härlig helg! Tur att det inte är fint väder, hinner ändå inte vara ute.
    Nu skall jag inte gnälla mer för nu är klockan 20:30 o jag skall äntligen sätta mej ner en stund vid TV:n.
    Det skall iaf bli roligt när ni flyttar in.
    Ni är hjärtligt välkomna!!!
    Hoppas vi kan hålla sams! :-)

    SvaraRadera
  2. Du kunde väl hoppat över att moppa golven? Eller lånat en mopp av oss?
    Fönstren behöver du inte tvätta för att vi ska bo där...Gardinerna kan jag hänga upp. Sätt dig & ha lite helg istället?
    Tack tack, ja det får vi se till att kunna!

    SvaraRadera