lördag 16 april 2011

Mycket att tänka på!

Det är mycket att tänka på inför dopet, mer än man tror... Fast vi har beställt mat & inte ska vara hemma. Men det ska planeras för dukningen, hur borden ska vara, vad man ska dekorera med, hur buffébordet ska ställas upp för att det ska vara praktiskt, vad som får plats i kylen osv.. Det ska handlas en massa saker & hur mycket ramlösa dricker var & en egentligen? Hur mycket kaffe går det åt? Hur ska man lyckas tajma amningen så att Elin hinner äta precis innan kyrkan & inte är hungrig & grinig? Ska hon ha dopklänningen på sig hela tiden? Behöver hon ha något på sig under? Kommer maten räcka? Ska vi ha presentbord? Har jag kommit ihåg att ladda systemkameran & videokameran?

Nåja, det känns som att vi har koll på det mesta iaf & det ska nog ordna sig. Mamma hjälper till som tur är. Hon har bakat tårtbottnar grejat. Jag ska göra iordning prinsesstårtorna ikväll & har vi tur så är de som bokat församlingshemmet i eftermiddag klara vid åtta halv nio ikväll så att vi hinner duka idag.

Det viktigaste är att alla samlas & att Elin är huvudpersonen. Att hon är söt i sin dopklänning vet jag redan. Förresten så är hon sötast i allt!

Håller tummarna för att det blir ett jättefint dop & ett trevligt dopkalas imorgon!

2 kommentarer:

  1. Jag dricker varken ramlösa eller kaffe så! Jag kan amma också om det kniper! Hahaha. Presentbord måste ni ju ha. Iaf en hörna! :-)
    Ser fram emot det.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det finns te, hallonsoda, loranga & lättöl också, hoppas nåt funkar! :-)

    SvaraRadera