tisdag 12 april 2011

Amningshjärna?

Idag när jag satt & ammade på eftermiddagen så insåg jag att jag inte hade nån koll på när föräldragruppen var denna veckan. Gick & kollade i kalendern så fort jag var klar & blev riktigt ledsen, jag hade missat det! Idag 13-14 var det... Det skulle komma en dietist som skulle prata om smakportioner & sådär & jag hade verkligen sett fram emot att gå på det. :-(

När Magnus kom hem från jobbet åkte jag in till Kba för att träna & handla inför dopet. Träningen gick bra, det var skönt att röra på sig lite. Sen irrade jag runt inne på ICA Maxi bra länge & letade efter marsipanlock, rosor, pappersduk, marsansås osv... Handlade med självscanning, så jag när jag var klar gick jag & checkade ut & bar ut kassarna till bilen & åkte iväg. Åkte en bra bit när det plötsligt slog mig... Vart fasen gjorde jag av jätterullen med pappersduk?? Jag lade inte in den i bagaget iaf... Det var bara att vända tillbaks till ICA. Som tur var hade jag sparat kvittot & insåg att jag lämnat rullen med duk lutad mot utcheckningsdisken. Den stod kvar iaf....

Så nu börjar jag på allvar tro på begreppet amningshjärna!!! Man blir tydligen både korkad & glömsk av att amma.... För sömnbrist kan jag ju inte skylla på...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar