måndag 18 april 2011

Dopet

Så var det över då. Dopet, som jag väntat på, planerat inför & fasat lite grann... Jag var rädd för att Elin skulle skrika hysteriskt i kyrkan hela tiden. Vilket hon ju gjorde! Fast det gör ju ingenting sett nu efteråt. Nu är det nästan lite charmigt. En protest mot alla människorna, mot musiken & sången & mot att alla tittar på henne kanske? Men i kyrkan var det inte så roligt faktiskt, man känner sig så maktlös när inget hjälper & hon bara gråter & gråter helt förtvivlat. Annars brukar det ju bli bra så fort hon får komma till mamma, men inte igår inte... Det var skönt att det var en avslappnat ceremoni, att prästen sa med en gång att alla med barn som blev ledsna gärna fick gå ut om de ville det. Vi gick ut & in i många omgångar jag & Magnus... :-) Elin var i alla fall glad när vi gick in i kyrkan & fadder Emma bar henne. Sen så var hon nöjd en stund när prästen sa: "Får jag försöka?" mitt i dopceremonin, lyfte upp henne & la på sin axel & gick runt. :-) Det blev lite splittrat när hon var så ledsen & jag var inte så närvarande & minns ärligt talat inte så mycket av hennes dopceremoni, men det gör inget. Tycker lite synd om den andra familjen, deras lilla Ingrid var så nöjd hela tiden & de undrade nog vad vi hade för en skrikis... :-)

Elin tuppade av av ren utmattning efter kyrkan & sov i sitt babyskydd, vilket nog var bra. Vi hann hälsa alla välkomna & äta smörgåstårta i lugn & ro allihopa.
Hela kalaset blev jättelyckat, maten var jättegod & räckte, tårtorna också & alla verkade nöjda. :-) Jättefint väder fick vi också. & Elin var gladare på kalaset, även om hon grät en del då också, det var ju så mycket människor överallt... Vi sprang runt & försökte prata med så många som möjligt.

Elin fick jättemycket fina presenter! :-) Inte en enda dublett heller, det är inte illa!
Vi tog kort med familjen också, ute i solen.

När alla åkt hem gick det dessutom jättesmidigt att diska & städa & ställa iordning, vid fem var vi klara. Jag måste säga att församlingshemmet var kanon att ha ett sånt här kalas i, lagom stort, bra kök, ljust, nära kyrkan..

Summerar jag dagen så är jag jättenöjd!
Vallda kyrka

Prällen gillar jag! :-)

Familjen & faddrarna

Nu är hon döpt, vår lilla prinsessa!

Elin-kakor

Rosa prinsesstårta såklart

Stolt mamma

Fyra generationer!

Hela familjen

Familjen plus syskon

Trött men snäll leker med sin kanin

Nu har gästerna gått hem, nu är jag glad!

Fina dopklänningen

Det blev bra pappa, men det är allt skönt att det är över! 

4 kommentarer:

  1. Tack för dop-kalaset!
    Det blev verkligen jättebra, alltihop.
    Jag känner mej mycket delaktig i detta dop + kalas eftersom ni bor här nu.
    Kanske fånigt att skriva här, när vi träffas och pratar varje dag nu. Men jag får väl vara fånig då.........

    Så fina bilder!!

    SvaraRadera
  2. Hon är så fin... NI är så fina allihop. Roligt att se bilderna.

    Och det är klart man ska sjunga solo i kyrkan. Eller hur Elin?

    SvaraRadera
  3. Vilka jättefina bilder!
    Tack för ett mycket fint barndop.Allt var så välplanerat och bra.Roligt att träffa släkt och era vänner och inte minst dagens huvudperson Elin Cecilia vilka fina namn hon fått.
    Välkomna upp till Dalarna i påsk.Vi väntar med stora famnen och faddern ska ut med Elin på promenad i vårsolen.

    SvaraRadera
  4. Gud va fina bilder! :-) Sista bilden är ju ljuvlig!! Och vilken dopklänning. Tjusig.
    Kram

    SvaraRadera