tisdag 12 april 2011

Planerar inför dopet

På söndag är det dop för Elin, vad fort det har gått, det känns som evigheter sen vi bestämde datum. Vi har ju provat smörgåstårta ifrån ICA Maxi & den var jättegod, så det ska jag beställa idag. Sen har jag hållt på & vela fram & tillbaka över tårtan. Göra tårta själv? Köpa tårta? En sort eller flera olika? Har iaf kommit fram till att jag vill ha rosa prinsesstårtor. :-) Mormor ville baka en tårta också, så hon gör den som hon brukar, med marängbotten, grädde & banan i mitten. Mamma skulle göra en till likadan tror jag. & så får det bli tre prinsesstårtor, som mamma lovat hjälpa mig med. Hon är ledig imorrn så då kan vi baka tårtbottnar & så får vi göra tårtorna på lördag. ICA hade rosa färdiga marsipanlock, tur det! Sen så ska det ju handlas en hel del annat också, pappersdukar, dricka, kaffe, mjölk, blommor... Servetter har jag köpt iaf.

Sen gäller det att på nåt sätt (hur?) försöka tajma så att Elin är nyäten & mätt direkt innan det börjar i kyrkan. Jag är lite rädd att hon kommer gråta ändå, hon har blivit väldigt mammig den senaste tiden & gallskriker så fort nån annan håller henne... Det är ju meningen att faddrarna ska bära henne in i kyrkan & hålla henne där framme & så, men gallskriker hon så tar jag henne iaf.

Vi har inte provat dopklänningen än heller, jag hoppas att den inte är alldeles för stor!

Jag ska tömma kameran & videokameran också & se till att de är fulladdade. Hoppas på att nån vill hjälpa till med att ta kort & filma också.

Det blir nog bra hoppas jag! :-)

1 kommentar:

  1. Marängbotten, grädde och banan! Hur GOTT lät inte det. Jag älskar redan din mormor!

    SvaraRadera