måndag 11 juli 2011

Napp!

Det tog fem & en halv månad, men nu verkar det faktiskt som att Elin äntligen vill ha napp! :-) Det är fantastiskt skönt att kunna stoppa i nappen & tysta gråt, stoppa i nappen & få henne att automatiskt slappna av & lättare somna om! Många gånger när hon vaknar på natten så räcker det faktiskt att bara ge henne nappen så lägger hon sitt lilla huvud till rätta & somnar om. :-)

Jag vet inte om det är nappen som gjort skillnad även när det gäller mat nattetid, men den har helt klart hjälpt. Det har gått över en vecka nu, när Elin bara ätit en gång per natt! Stor skillnad mot innan då det alltid var 2-3 gånger. Det var först när jag insåg att det gick att få henne att somna om mha nappen & klapp på huvudet som det funkade. Jag hoppas att det här håller i sig! I natt åt hon faktiskt inte alls, först vid halv sex på morgonen ammade jag henne & sen somnade hon om & sov ända till tio över åtta. :-)

1 kommentar:

  1. Jag är inte alls avis. Inte alls... ;-) Glad för er skull dock.

    SvaraRadera