torsdag 23 juni 2011

Tortyr

Igår natt sov Elin jättebra. Hon vaknade två gånger för att äta, åt, somnade & sov snällt vidare. När Magnus gjorde sig iordning för att åka till jobbet var hon vaken men jag såg att hon var trött, så jag gjorde allt för att "natta" om henne & lyckades. :-) Sen sov hon till 09.00 & jag kände mig riktigt utvilad hela dagen! :-) Tänk om man kunde få ha det så här varje natt tänkte jag...

Men det skulle jag väl inte ha gjort för i natt var hon istället förvandlad till monsterungen från downunder....hon vaknade i stort sett varje timme hela natten med undantag för 06.00... då rinde å andra sidan Magnus väckarklocka, så då vaknade ju jag ändå. Jag har varit så trött idag att jag bara velat gråta. Elin är tydligen också trött, för hon är extremt gnällig, fast jag fått henne att sova sina två 40 minuters tupplurar i garaget.

Det finns en anledning till att man klassar det som tortyr att väcka någon innan han/hon fått sova ens en hel timme, det är fruktansvärt....
Jag VET att det är många mammor som har det så här & förmodligen mycket mer ofta än vi, men det hjälper inte mig just idag, när jag bara vill dra något över huvudet & strunta i allt.

Att ALDRIG få sova en hel natt i sträck utan oftast max tre timmar i stöten, det tar tydligen på krafterna & efter sex månader av för lite sömn är jag less....
Men det blir kanske bättre imorgon?

2 kommentarer:

  1. Älskade Anette!
    Det blir bättre. Blir det inte imorgon blir det i övermorgon. Under tiden tills det blir bättre tar jag GÄRNA hand om den lilla gullungen och avlastar dej när jag kan, om du vill förstås.
    Hon är underbar och kan inte hjälpa att det blir extra jobbigt ibland. Men det vet du ju själv förstås!! Kan jag, så hjälper jag dej gärna.....
    Stor kram från din mamma som alltid finns till för dej och din familj, om ni vill själva. Jag vill inte klampa på och vara i vägen.

    SvaraRadera
  2. Jag vet hur det är! Det e nog det jobbigaste med bäbis-livet, just "sömnen". Allt blev bättre med Emelie när vi började med Välling, kanske dags för Elin snart? Kram!

    SvaraRadera