tisdag 28 juni 2011

Böcker

Jag är visst inne i en läsperiod. Ibland läser jag ingenting alls på ett halvår, men nu har det istället blivit fem böcker de senaste två månaderna. Det är väldigt skön avkoppling har jag märkt, att sätta mig med en bok när Elin sover i vagnen. Ofta hinner jag fixa en kopp kaffe & sätta mig i soffan & läsa några kapitel medan hon snusar sin 40 minuterslur. :-)

Idag läste jag ut "Det du inte såg" av Patrik Sjöberg. Den var läsvärd. Inget litterärt mästerverk, men det tror jag ingen väntar sig. Däremot var det intressant att få ta del av hans version av hans liv & inte bara det man läst i kvällstidningarna genom åren. Tycker det var starkt av honom att berätta om Viljo, även om det såklart hade varit bättre att få stopp på honom medan han höll på...

Vad ska jag läsa nu är frågan? Har inga mer böcker liggande här hemma, så det får bli en tur till biblioteket eller adlibris. Har du nåt tips?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar