måndag 27 juni 2011

Krympling

Jag har fått nåt problem med vänster arm & armbåge. Igår morse när jag vaknade så gjorde armbågen ont, lite som att den låst sig & när jag böjde & sträckte på armen för att "få bort" det så både hörde & kände jag hur det "krasade". Trodde att det skulle bli bättre, men det blev bara sämre under dagen, trots att jag vilade armen. I går kväll smorde jag armbågen med Voltaren gel, men i natt har det gjort ännu mer ont. :-( Alla rörelser som innebär att jag lyfter armen är hur svåra som helst att göra & det är inte speciellt praktiskt när man är ensam hemma med en bebis på 7 kg.... Nu på morgonen kunde jag inte ens sätta upp håret i en tofs utan fick gå upp & be mamma...

Har läst lite på sjukvårdsupplysningen på nätet & det skulle kunna vara tennisarmbåge. Fast jag tycker inte att jag överansträngt armen på nåt sätt. Det är vänster arm (som tur är!) & jag lyfter alltid Elin med höger. Jag misstänker att det bara är att vila, vänta & hoppas på att det går över snart som gäller men jag undrar & oroar mig för hur det ska gå med Elin. Jag ringde iaf till vårdcentralen nu på morgonen & fick en läkartid nu vid 10.00.

3 kommentarer:

  1. Stackars min Nettan-Plättan! :-(

    SvaraRadera
  2. Har du inte målat och burit på grejor mm?
    Det är ju som vanligt rörelse utan belastning som rekomenderas.

    SvaraRadera
  3. Var hos läkaren, som sa att det var ganska vanligt hos småbarnsmammor... Antingen var det inflammation i armbågen eller klämd ulnarisnerv. Jag fick diklofenak & rådet att gå till sjukgymnast. Det har blivit lite bättre, men inte bra.

    SvaraRadera