måndag 6 juni 2011

En härlig dag

Igår hade vi helledigt från målande & husgrejande. Istället tillbringades hela dagen ute hos mamma, som hyrt ett hus ute på Styrsö. Hon fyllde år igår, så jag, Magnus, Elin, Daniel, Helena, Emelie, Melker & pappa åkte skärgårdsbåten ut för att hälsa på & för att fira.

Att åka spårvagn från stan & ut till Saltholmen var en riktig mardröm. Det var så fullt av folk att vi knappt kom på vagnen... Svetten rann på mig & jag höll nästan på att få panik... Elin däremot, hon låg nöjd & jollrade i sin vagn så länge jag stack till henne en leksak med jämna mellanrum. På båten var det svalare & inte lika hysteriskt mycket folk. Utomhus var det ljuvligt! :-) Jättemysigt att åka allihop också & på bryggan stod mamma & mötte oss.

Vilket hus hon hyrt! Litet, men iordninggjort jättefint & läget var HELT oslagbart, uppe på ett litet berg, med havsutsikt överalltifrån. Vi åt god sallad till lunch & sen blev det kaffe & tårta & paketöppning. Sen gick vi ner till badet precis nedanför & mamma, Emelie & pappa badade. Vi slappade en stund till på den härliga altanen innan det var dags att åka båten tillbaks. Jag promenerade med Elin i barnvagnen in mot stan medans Magnus åkte spårvagn in till stan & hämtade bilen. Klokt beslut tror jag, det hade tydligen varit ännu varmare på vagnen hem än det var när vi åkte ut.




Elin var ett riktigt solsken hela dagen, knappt jag fattar hur hon orkade vara så glad hela tiden! Men hon fick sitta i babybjörnen & då är hon ju med & ser allt spännande hela tiden. Hon sov en timme i vagnen på mammas altan, sen däckade hon en liten stund i babybjörnen, men sen sov hon inte nåt förrän jag promenerade med henne på kvällen. Fast hon var övertrött... låg i en timme i sin säng & munpruttade, jollrade, glädjeskrek, rullade runt, grejade & höll på. När man gick in till henne möttes man av världens leende i mörkret. Sen slog det över & hon var otröstlig. Jag fick sitta & sjunga "Vyssan lull" i 25 minuter non-stop & klappa henne på huvudet innan hon somnade. Gullskruttan!

1 kommentar:

  1. Va härligt att hon var så glad trots få sovstunder! Sixten hade en riktig GRINdag igår och ville inte sovva alls. Idag har han hittills sovit mer än igår på hela dagen. Upp å ner. :-) Han är iofs lite grinig idag också men vi tror på tänder nu!:-D

    SvaraRadera