tisdag 7 juni 2011

fika & dyk!

I förmiddags var vi på fika hemma hos Anneli med januarimammorna ifrån familjelivsgruppen. Jättetrevligt! Massor med mammor & bebisar & supergod fika. Försökte ta några bilder, men det var svårt att få med alla barnen. Här är en på Elin & Sixten iaf.
Nåt väldigt mysigt hände dessutom, Elin somnade i mitt knä, utan att ha ätit!!! Då njöt jag. :-) Hon sov i nästan 30 minuter & sen var det dags att åka.

Jag & Elin åkte till Maxi & handlade innan det bar av till Åbybadet för babysim. Idag var det en stor dag. Elin fick dyka! Den första i gruppen som fick prova & jätteduktig var hon. Vi dök själva sen också, fyra gånger till & inte en enda gång blev hon ledsen. Det var riktigt häftigt att prova. Elin är sprudlande glad när hon får bada, det är så skoj att se. Jag har anmält oss till fortsättningskursen i höst, klart vi ska fortsätta. Magnus skulle kommit & varit med idag, med kameran, men fick förhinder på jobbet i sista stund, det var trist... Hade ju varit kul att ha bildbevis på första dyket.

När vi kom hem efter badet ammade jag Elin, sen fick hon gröt & efter det fick hon smaka på mangopuré. Jösses, det var tydligen gott! Slurp sa det bara. Efter det har hon var mätt & nöjd & superglad & skrattat & glädjeskrikit i flera timmar. Här är Elins idé om hur man ska använda ett babygym...

Jag gissar på att det är en trött Elin som jag går & lägger om en stund... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar