måndag 28 januari 2013

Axels dop

Igår döptes vår lille kille. Dagen blev hur lyckad som helst. Ceremonin i kyrkan var jättefin, lagom lång & vår lille Axel var hur cool som helst, satt nöjt i fadder Daniels famn hela tiden & tittade ut mot alla som var där för att se på honom. Inte en tår, inte ett gnäll! Inte ens när prästen splaschade vatten rakt i ansiktet på honom tre gånger! Jag som var så nervös på Elins dop att jag knappt minns det, stod & njöt & tyckte allt var så fint.



Jag hade sjungit psalmen "Måne & sol" för Elin några gånger den senaste veckan, kanske 7-8 ggr totalt, & berättat för henne att vi ska sjunga den på Axels dop i kyrkan. Hon har lyssnat, men inte velat sjunga den med mig eller så. Men när vi började sjunga den i kyrkan i går sken hon upp som en liten sol & sjöng med. När vi hade sjungit klart & alla var tysta så utbrister den lilla gullungen "Visst är den bra!?" Hon är helt underbar vår lilla tjej!

Prästen, som hängt med & istället för den traditionella pärmen hade en ipad, var lättsam & bra så vi var mycket nöjda. Vi tog lite halvt kaotiska familjefoton i kyrkan innan vi gick bort till församlingshemmet för att kalasa. Smörgåstårtorna var goda & räckte gott & väl. Sånt är så svårt att planera tycker jag. Prinsesstårtor i grönt hade jag gjort & mamma hade bakat kokosdrömmar. Jag tyckte tårtorna smakade lite sisådär, men hann knappt känna efter. Folk åt & var nöjda & verkade trivas iaf. Barnen var hur fina & goa som helst, skötte sig utmärkt. De åt korv med bröd & glass & sprang runt & lekte.

Axel fick mängder med fina presenter också, aktier & presentkort på fotografering & gungvespa & böcker & tallrikar bland mycket annat. Inte konstigt att han var så nöjd & go & glad hela dagen, med all den uppmärksamhet han fick!! Idag var han desto tröttare, det lovar jag... ;-)

2 kommentarer:

  1. Farmor och farfar tackar så mycket för att vi fått vara med om detta fina barndop!Allt var så välplanerat och flöt på så bra.Axel var ju otroligt duktig han bara log och log även när han fick allt detta vatten över sig.Elin är ju en riktig solstråle och så charmig.
    Än en gång hjärtligt tack från Farmor, farfar,faster Anna och farbror Fredrik

    SvaraRadera
  2. Ja det var verkligen ett mycket fint dop med en alldeles sagolik liten Axel. Gott att äta och dricka och många trevliga gäster. Både stora och små. Allt var verkligen perfekt.
    Tack igen!

    SvaraRadera