tisdag 1 januari 2013

Imorgon smäller det!

Japp, i morgon drar det igång, mitt långsiktiga projekt att gå ned 30 kg i vikt! Nu är det slut på bortförklaringar. Mina underbara barn är födda & gravidkilona ska bort. Målet är att bli bekväm med min kropp igen, att känna mig fin & att kunna använda alla mina fina kläder igen, som nu bara hänger i klädkammaren eller tom är nedpackade i lådor.

Jag har laddat för detta länge nu & det känns skönt att det äntligen är dags. Det kommer såklart bli tufft, men jag vet att det går. Jag har gått med i viktklubb.se & så har jag min underbara mammagrupp som stöd, där flera andra också ska ned i vikt. Eftersom jag ju ammar Axel så kan jag inte köra supertufft från start, men det är ju bara hälsosamt. Jag vill inte att hans mat ska sina. Planen är att äta ungefär 1800-2000 kcal per dag, bestående av nyttig & vanlig mat. Dessutom ska jag komma igång med motionen igen, främst genom barnvagnspromenader, men också genom att gå till gymet.

Jag vet sedan tidigare att ett vinnande koncept är att ligga steget före, att planera dagen innan vad man ska äta, hur mycket man ska motionera, att se till att det finns nyttiga alternativ hemma när det behövs mellanmål osv. Och att bestämma mig för att det är detta som gäller nu!

Jag tänker att bloggen också ska fungera som en sporre, om jag rapporterar framgångar & motgångar här så kommer det hålla min motivation uppe & vem vet, kanske det inspirerar någon annan också? Lägger ut en bild här, jag har nästan inga bilder på hur jag ser ut nu, kanske för att jag helst inte är med på bild i nuläget? Jag tänker ta bilder på mig själv också, den nakna sanningen så att säga, fast i underkläder, men de bilderna får ni inte se, de är för min egen motivation.


Så här ser jag ut nu & det är jag inte nöjd med!

9 kommentarer:

  1. Åh vad du är duktig min kära älskade dotter!! Detta kommer du att klara, det vet jag. Det blir tufft, det tar tid, men det går!! I mina ögon är du förstås jättefin även nu men jag vet att du själv inte är nöjd. Säg till mej om jag nån gång bjuder på fel mat eller gör nåt annat dumt. Jag skulle verkligen själv behöva gå ner i vikt men...... motivationen måste finnas. Jag önskar dej LYCKA TILL och skall försöka stötta dej så gott jag kan. Kanske kan jag passa barnen nån gång så du kan ta dej till gymet t.ex. Som sagt: du kommer att klara detta!! Stor kram från Mamsen

    SvaraRadera
  2. Det kommer gå galant! Inte lätt, men vem har sagt att livet ska vara lätt?

    Då kanske du kikar in hos oss på forumet oxå?

    SvaraRadera
  3. Tack mamsen! Ja, barnvakteri så att jag kan åka till gymet är välkommet såklart!

    Åh vad roligt att höra ifrån dig Anette! :-)
    Ja, jag har funderat mycket på forumet. Det är ju det att allt tar tid & tid är inte nån överskottsvara här nu för tiden... hehe Går jag dit så kommer jag ju vilja hålla mig uppdaterad om hur det går för alla, hela tiden & då tar det ju en del tid. Men det är inte omöjligt! :-) Saknar ju er!

    SvaraRadera
  4. Hej Vi har ungefär samma mängd kilon att tappa, skulle behöva gå ned 25 kg
    Syns på forumet MVH Görel/Popcorn

    Ps om du är inloggad på viktklubb kolla i tråden med före och efterbilder så får man massor med motivation

    SvaraRadera
  5. Du kommer att klara det!
    Som jag ser det har du redan tagit några av de tuffaste stegen, att planera, bestämma och berätta. Självklart kommer det inte vara stor motorväg in i mål nu när du har gullepluttarna att ta hänsyn till i första hand, men som sagt, du klarar det.
    Lyckatillspark och så vink vink till bekantingarna som kommenterat.

    SvaraRadera
  6. Stort lycka till! Du kommer fixa detta!

    SvaraRadera
  7. Tack för tipset Görel, det ska jag helt klart göra! Då får vi kämpa tillsammans!

    Tack September, jo, det är en stor del att planera & bestämma & jag har ju haft tid till det medan jag väntat på lille Axel. Inser att det kommer bli SÅ mycket tuffare nu när man inte kan disponera tiden som man vill, men ingenting är omöjligt!

    Tack Josse! :-)

    SvaraRadera
  8. Tjingeling :)
    då jag oxå ska ta tag i mina extrakilon nu, så är det alltid kul o höra om andras ideér mm. Själv har jag börjat med gi-tänk ihop med att minska kalorierna. har ju nada koll på detta m kalorier så jag Laddade hem shapeup appen på tel..nått du provat??
    men du.. vad är viktklubb.se..o hur funkar det där?
    Therese

    SvaraRadera
  9. Hej Therese!
    GI-tänk tror jag alltid är bra, långsamma kolhydrater mättar längre än snabba! Nej, jag har inte testat shapeup-app, det kanske jag skulle ta & kolla upp! Hur mycket extra har du som du vill bli av med & hur går det hittills? Vet inte om jag vet vem du är, kanske om du är en i mammagruppen som nyss hittade till fb från fl?

    SvaraRadera