måndag 14 januari 2013

glädje & underbara ungar!

Idag fick jag dela några helt ljuvliga ögonblick med Axel när han var på rytmik för första gången. Jag var lite osäker innan om han egentligen är för liten för att kunna uppskatta det, men det var tur att jag bestämde mig för att försöka. Han log mest hela sångstunden & skrattade så det kluckade vid flera tillfällen, när jag kittlade honom på magen & när han fick flyga så högt upp som mina armar tillät & titta ner på mig. Jag njöt såå av att få dela denna härliga stund med honom, helt ostörd, att kunna ge honom full fokus & bara vara vi! Detta tog jag för givet när Elin började på rytmik, men tänk så annorlunda allt blir när man får en ljuvlig unge till! Det är verkligen kanonbra att de erbjuder syskongrupper, där syskonet får vara kvar, med en vuxen & leka när vi andra går till själva sångsamlingen!

Elin var lite ledsen när hon inte fick följa med upp på sångstunden, men jag hade förklarat för henne i bilen på vägen dit att det var Axel som skulle sjunga idag & att det är hennes tur nästa gång, så hon visste det. Det ledsna gick över fort & hon hade haft roligt & lekt med Inger & de andra syskonen där nere under tiden.

Jag blev också alldeles varm i hjärtat när Elin fick syn på sin idol, Cecilia (som leder barnrytmiken & som Elin pratar om ganska ofta), sprack upp i världens leende & sprang fram till henne för att hälsa. De hade ju inte setts sen innan juluppehållet. Jag undrar jag om Cecilia vet hur mycket Elin gillar henne?

Bjuder på några härliga bilder på mina goa ungar, bara för att! 



3 kommentarer:

  1. Härligt alltihop, och såååå fina bilder på de små älsklingarna!

    SvaraRadera
  2. Farmors goa älsklingar! Farfar och jag ser fram emot att träffa er båda och givetvis era föräldrar och hela släkten.Ni växer så fort Elin och Axel
    Kram till er alla

    SvaraRadera
  3. Jag går in här då och då och om du inte skrivit något nöjer jag mig med att titta på den underbara bilden i din header.
    Dom är så fina ungarna dina!

    SvaraRadera