onsdag 9 januari 2013

vecka 1

Hur går det kanske ni undrar? Jo, det går bra! En vecka har gått sedan mitt viktminskningsprojekt började & när jag vägde mig i måndags morse visade vågen -1,1 kg. Vilket ju är jättebra, speciellt eftersom det då bara gått fem dagar. Men Viktklubben har vägdag måndagar, så därför blev det så.

Jag planerar & äter enligt planen & visst är jag hungrig ibland, men inte outhärdligt. Motionen går det också OK med, det har blivit promenad varje dag, antingen med vagn, eller utan vagn på kvällen när Magnus kommit hem.

Pappa frågade vad jag har för tidsplan för mitt -30 kg-projekt. Ja, jag har väl ingen spikad tidsplan, men ett år känns rimligt. Det har ju tagit mig två graviditeter, 18 månader, att samla på mig alla extra kilon så det får ta sin tid för dem att försvinna också. Dessutom vet jag att långsam viktminskning är den mest varaktiga. Att göra en långsiktig förändring av livsstilen är så mycket mer hälsosamt än att svälta sig själv, köra nån soppdiet eller nån annan quick-fix.

1 kommentar:

  1. Du är lika klok som duktig. Heja dig!
    Är VK bra nuförtiden? Jag funderar...
    Men vet inte än om jag vill.

    Fortsatt lycka till!

    SvaraRadera