tisdag 22 november 2011

Titta!

Hon har blivit så stor våran tjej! Det händer så mycket att man har svårt att hänga med. För några dagar sen bestämde hon sig för att det var dags att börja krypa på knäna. Jag trodde inte hon skulle krypa alls, eftersom hon ålar så fort, men nu ålar hon bara om hon har bråttom nånstans, krypandet går ju inte riktigt lika fort...

Hon har dessutom stenkoll på en massa som man säger nu, antagligen ännu mer än jag fattar. I går satt vi & lekte på golvet i vardagsrummet när jag såg Magnus komma hem med bilen. Jag sade i helt vanlig samtalston "Vet du vem som kommer nu?" & Elin tittade sig snabbt omkring & kröp sen i riktning mot ytterdörren! Frågar man var tavlan är så vet hon det, likaså blomman, örat, rosa katten, kaninen, boken, kudden, nappflaskan, klossen, dockan, TV:n.... Ber man henne gosa med dockan, kudden eller kaninen så lägger hon kinden mot den & myser. Hon pussar på saker om man ber henne om det... Dessutom har hon börjat peka. Hon pekar på allt & vill att man ska säga vad det är. I morse hörde jag dessutom henne säga "titta" när hon pekade! "Pappa" & "mamma" säger hon också då & då.

När man ska natta henne & hon envisas med att sätta/ställa sig upp hela tiden så förstår hon när man säger "Lägg dig ner på kudden" så gör hon det. Det varar ju inte så länge, så hon står upp igen rätt snart, men ändå! ;-)

Det är häftigt att hon förstår så mycket, men samtidigt läskigt hur fort det går!

Titta vad jag har!

Gungar lite

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar