onsdag 16 november 2011

Lurexperiment

Njäe, inget hightech... utan bara jag som experimenterar lite med Elins lurar under dagen; en (förhoppningsvis längre) eller tre kortare... Det går sådär med en längre måste jag säga... Så än så länge är jag övertygad om att det bästa för henne är att sova tre kortare lurar på 45 minuter, en vid niotiden på morgonen, en vid tolv & en vid tre. Bara för att det ät bäst för henne innebär det inte att hon tänker gå med på detta själv alla gånger, oftast blir det "bara" de första två av lurarna... men det funkar OK det också, även om hon då är vaken över sex timmar innan det är dags att gå & lägga sig.

Idag har vi varit hos Mina & Inez & hälsat på på förmiddagen. Det var jättemysigt, längesen jag träffade dem & de andra bebisarna som var där också. Det är verkligen kul att se Elin, hur skoj hon tycker det är med andra barn! :-) Dom har blivit så stora också allihop, Sixten, Edwin & Ebba kan redan gå själva!
På väg hem somnade Skruttan såklart i bilen & jag är SÅ nöjd över att jag för andra gången faktiskt lyckades bära in henne, få av mössa, vantar & tossor, knäppa upp overallen & lägga henne i sängen utan att hon vaknade helt! :-) Det innebar idag att jag fick äta lunch i lugn & ro!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar