torsdag 3 november 2011

färdigt?

Det börjar närma sig färdigt nu, vårt hus. :-) I morse var putsarna här & fixade det sista runt ytterdörrarna. Kakelsättaren ska komma hit & lägga lite mjukfog, men sen är väl allt i stort sett klart. Ja, det vi inte ska vänta med tills nästa år då.
Nu är dessutom allt byggbröte borta, jäklar vad Magnus fick kämpa med det, sortera, packa bilen, köra till tippen... Nu är det bara högarna med virke kvar, som vi ska använda alternativt elda upp i kaminen. De stör mig inte lika mycket, men givetvis vill man ha bort dem också.

Vilket projekt det varit! Svårt, om inte omöjligt att föreställa sig innan hur stor & omfattande en sån här utbyggnad är! Men jag är så nöjd med resultatet & jag trivs så bra i vårt hem! Vi var ju lite nervösa över att planlösningen skulle funka, i har ju trots allt ritat den själva. Men den funkar kanon & det är bara nån liten pyttegrej vi hade ändrat om vi skulle rita om huset idag.

Det har dragit ut på tiden & det har blivit dyrare än vi hade tänkt... men nu har vi vårt drömhem!
Nu ska vi "bara" göra iordning gästrum, arbetsrum, fixa altan & röja i trädgården också! ;-)

5 kommentarer:

  1. måste kännas gött! kommer du lägga ut bilder?

    SvaraRadera
  2. Ja Anette, det har blivit jätefint!!
    Dyrt, jobbigt men fiiiint!!!!
    Ni är så duktiga och jag önskar er allt gott.
    Lycka till med ert drömhus!

    Kram från Mamma.

    SvaraRadera
  3. Jag är så glad för er skull, att ni fått... näe, att ni GJORT ert drömhem.

    Jag har följt er på vägen och älskar att få se både snuttan och det fina huset ta form.

    Varma höstkramar

    SvaraRadera
  4. Så skönt för er att ni nu blivit klara med ert fantastiska hus.Gläder mig med er.Sänder de varmaste hälsningar till er alla tre.

    Kram från oss i Dala-Järna

    SvaraRadera
  5. Jag är också jätteglad för att ni nu har ert drömhem, även om det har varit tufft.

    SvaraRadera