torsdag 17 november 2011

Separationsångest!

Idag ska Elin vara hos mormor i flera timmar & jag ska åka till Ullared & shoppa loss. :-) Jättekul & fantastiskt skönt att få gå där själv & inte ha lilla Skruttan med. Men. Det är läskigt!!! Att åka ifrån henne en massa timmar. Tänk om hon blir ledsen? Tänk om hon bara undrar var mamma är? Tänk om hon inte vill äta? Inte vill sova? :-( Jag VET att hon kommer ha det jättebra hos sin mormor, som hon verkligen tycker om. Vad gör det om hon inte äter så bra? Somnar gör hon ju om hon är trött & annars är hon övertrött ikväll & då är det inget mer med det. Jag VET att det kommer gå jättebra, men det känns ändå jobbigt i mammahjärtat & nu, först NU fattar jag den här grejen...separationsångest!!




Ska åka ifrån den här lilla gosenosen!!!

2 kommentarer:

  1. Ja du Anette, den här lilla Gosenosen har haft det jättebra här hos mej idag. Det vet du ju redan förstås. Hon sov två gånger. Sista "luren" fick jag väcka henne efter en timma och tio minuter! Då hade både hon och jag sovit i soffan och hon låg i min famn. Underbart!!
    Hon åt alla målen hur duktigt,snabbt och lätt som helst, dessutom utan minsta sölande. Vi har lekt, läst, dansat, sjungit, spelat och skrattat m.m.
    Enda gången hon blev ledsen var när jag satte på TV:n för att hon och jag skulle få se på lite tecknat! En jättego och snäll Elin har förgyllt sin mormors lediga dag! :-)
    Jag förstår så väl din separationsångest....(om du visste så många gånger jag känt detsamma under årens lopp med min lilla Skrutta = du!) men jag tror du kan vara trygg. Elin och jag känner varandra rätt så bra. Det är härligt och en stor gåva att få ha er så nära!
    Tack för att ni finns!

    SvaraRadera
  2. Läser och ler... förstår er båda så väl.
    Kram till er alla.

    SvaraRadera