fredag 29 oktober 2010

muskelbristning

Efter magplasket i onsdags hade jag mer ont i sidan, men det är ju inte så konstigt, jag har ju gympat tänkte jag bara. Föreslog McDonalds istället för att åka hem & steka blodpudding, var liksom vrålhungrig. När vi satt där & åt så hostade jag till rejält & PANG! sa det liksom i sidan... Det bara small till & jag fick nåt sjukt jäkla ont.... Kunde inte röra mig på en lång stund, inte ta djupa andetag, inte böja mig framåt eller åt sidan... Kändes jätteskumt... Haltade därifrån ut till bilen & tog mig in med en hel del besvär. Det fick bli ett besök till akuten istället för att åka hem... Tog såklart flera timmar fast det inte var mycket folk. Men när jag väl väntat klart på läkaren så lyssnade han på hjärta & lungor, bankade på revben & klämde på det ömma. Bad mig lägga mig ner & vrida mig åt olika håll. Ytlig skada sa han, troligen muskelbristning. Inte mycket att göra. Smärtstillande för att kunna sova. Men det var ju lite begränsat iom att jag är gravid. Han bläddrade i FASS & kom fram till Citodon, som tydligen är med kodein/morfin & paracetamol. Känns ju sådär. Men jag sa klart & tydligt att jag inte vill ta nåt som kan vara farligt för Knodden. Det skulle inte vara nån fara sa han.

Försökte jobba igår, men hade helvetiskt ont hela tiden, så nu är jag hemma. Att vända sig om i sängen är hemskt, hicka är fruktansvärt eftersom jag inte vet när den kommer, att hosta drar man sig för & en nysning är en ren plåga. Idag är det lite bättre, det känns hela tiden, men inte lika illa när jag sitter/ligger stilla.

Jag är jäkligt trött på att känna mig så här klen & bräcklig, jag är inte van vid det, det är inte jag liksom... Men det är väl bara att inse. Jag är 35 & ska ha barn om två månader, kroppen är inte som den brukar.

Som tur är sparkar & sprattlar Knodden mer & mer, det är en trygghet att känna. Igår kväll satt jag & Magnus & tittade på magen, hur den rörde sig. :-) Häftigt.

Men jag måste erkänna att jag längtar sjukt mycket efter att vara pigg & kry & lättare & full av ork. Träna, promenera, skutta... Nåja, det kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar