fredag 22 oktober 2010

graviditetslista

Jag fick reda på att jag var gravid: 19:e april
Såhär fick jag reda på det: Smög upp ur sängen 05:00 & kissade i en mugg...kollade med CB
Detta gjorde jag efter att jag fått beskedet: Fick världens högsta puls, kändes typ utanpå bröstkorgen, rusade in till sambon & sa nåt i stil med "älsklingen vakna, vi ska ha en knodd!"
Jag tror det kommer att bli: Flicka
Det här undviker jag att äta och dricka: Det som man ska undvika.... saknar rödvin, bie, salami, parma, laxsushi...
Lukter som jag inte klarade av i början: Mig själv. Tyckte jag luktade svett innan jag plussat. Det gick över rätt fort som tur var.
Följande små egenheter har jag fått: Börjar gråta över småsaker, hickar högt & mycket.
Första gången det rörde sig i magen: 17:e juli, på en uteservering i Varberg. :-) Sen dröjde det många veckor igen, till 15:e augusti, på planet till Alicante.
Första gången det började sparka ordentligt: i vecka 22.
Såhär kändes de första sparkarna: Läskiga, coola, häftiga, mysiga! Beroendeframkallande.
Musik jag spelar för bebisen i magen: Är dålig på att spela musik... lyssnar på radio. Men jag sjunger varje dag för Knodden.
Magen började synas: Syntes lite från vecka 13 ungefär.
Såhär kände jag vid ultraljudet: Häftigt. Overkligt. Såg inte utan fick fråga om hjärtat & så.
Första gången jag fick höra barnets hjärtljud kändes det: Omtumlande. Total lyckokänsla. Började gråta. :-)
De första mammakläderna var: Trekvartsbyxor från HM
Mina favoritmammakläder: mammajeansen från HM. Jeansskjorta från HM.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar