måndag 5 september 2011

vi grejar & grejar ...

Helgen har gått i ett rasande tempo. Vi har hunnit med att greja en hel del här hemma, Magnus har skruvat upp garderobssystemet i hallgarderoben & det mesta i vår klädkammare, klippt gräset & plockat lite i trädgården, jag har packat upp lite till & sorterat bland Elins kläder, bakat kakor, bröd & gjort tårta.

Vi har haft tårtkalas för Magnus, som fyllde år i lördags. Mamma, pappa, Daniel, Helena, Emelie & Melker kom & firade honom. Dom tyckte det var jättekul att se huset. Melker hade växt massor sen jag såg honom sist (bara några veckor) & nu var han plötsligt jättelik Daniel istället för Helena! De var så söta så de små minsta kusinerna, de är verkligen exakt lika stora nu, de kröp omkring här & lekte på golvet & sen satt de bredvid varann i varsin barnstol medan vi fikade.

Efter tårtkalaset for vi iväg till Hornbach för att byta en blandare som det var fel på & sen vidare ut till HG & Tina som hade kräftskiva. Det var jättetrevligt & supergott med kräftor. Elin var en riktig liten ängel, hon satt & lekte själv i sin barnstol med en av Philips leksaker hela tiden vi åt. :-) Sen fick hon kvällsmat & så bäddade jag ner henne i vagnen där hon somnade gott & sov ända tills vi skulle åka hem. Ibland är det lätt att ha med sig barn!

Igår grejade vi vidare här hemma, var ute & promenerade alla tre för första gången på evigheter & sen åkte jag & Elin iväg till Ikea för tredje gången denna veckan för att komplettera garderobssystemet till klädkammaren. Tyvärr var konsollerna slut, så vi fick det inte helt färdigt, men alla väggskenorna är uppe i alla fall.

Igår kväll lagade jag en jättegod älggryta som vi åt med mormor supergoda gelé. :-) Smarrigt värre, även om vi inte fått packat upp varken finporslinet eller vinglasen.

Trots allt grejande så är det massor kvar att göra... Fast nu börjar det bli hemtrevligt här tycker jag. Nästa prio är att få upp rullgardiner i vårt & Elins rum, det känns trevligare att kunna stänga ute omvärlden på natten.

2 kommentarer:

  1. Oj oj oj! Vilken helg! Sovit gott på nätterna då antar jag, för ni bör ha varit helt slut. Huset är verkligen jättefint. Snart får ni packat upp allt och kommer i ordning ordentligt.
    Stor kram från Mamsen!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin bild på kusinerna! :-)

    SvaraRadera