måndag 19 september 2011

Fina saker!

I helgen var Magnus borta från tiiidig lördagsmorgon till söndag eftermiddag, så jag & Elin fick klara oss själva. På lördagen promenerade vi tillsammans med Daniel, Helena, Emelie & Melker bort till lekplatsen i Marken/Sevekulla där de hade en aktivitetsdag med fiskdamm, ansiktsmålning, poängpromenad, fika & ponnyridning. Elin & Melker är ju för små för att vara med på såna aktiviteter såklart, men jag tyckte det kunde vara kul att gå dit ändå, för att träffa lite folk som brukar vara där, om något år kanske man tillbringar fler timmar på lekplatser! Det var lite kyligt ute, men jättetrevligt & fullt med folk. Efter lite gungande, fikande & allmänt prat med folk så somnade Elin i vagnen & vi promenerade hemåt igen. Passade även på att besöka en loppis i Smarholmen medan hon sov, men hittade tyvärr inget jag ville köpa.

På hemmaplan är det mest att följa efter Elin & ha koll på henne som gäller just nu, hon ställer sig nämligen upp mot allting, hela tiden. Jag måste säga att hon blivit bättre på att stå rätt fort, så hon ramlar inte lika mycket nu som hon gjorde i början. Hon ställer sig ju upp i sängen också, så det tar lite längre tid att natta henne eftersom man måste gå in & lägga henne ner, gå ut, vänta tills hon börjar gråta för att hon ställt sig upp igen, gå in & lägga henne ner igen... ja ni förstår...

Trodde det skulle vara lite läskigt att sova själv i vårat stora hus, men det var det faktiskt inte alls. Vi sov så gott bägge två, med avbrott för en flaska välling vid halv två.

Igår eftermiddag hade vi besök av Elins farmor, farfar & farbror på eftermiddagen. Elin tyckte det blev lite mycket när alla kom in här samtidigt, så hon blev ledsen & alldeles mammig/pappig. Sån har jag aldrig sett henne förut! Som tur var gick det över ganska snabbt & sen var hon sitt vanliga glada jag igen & busade & kröp runt & visade hur duktig hon är. Hon fick en dalahäst & två små barnstolar som vi ska fixa iordning till hennes rum. Jag & Magnus fick en jättfin orkidé. Med sig hade de också en taklampa från 50-talet som vi ska hänga över matbordet i vardagsrummet. Vi måste bara byta kontakten först. Magnus mamma hade även med sig frysta hallon & lingonsylt. Mums! :-) Jag hade lagat lasagne & gjort en äpplepaj med äpplen från vårt gamla äppleträd längst ned i trädgården.

De hade även med sig en jättefin tavla som Magnus morbrors särbos syster (hängde ni med?) målat. Jag tyckte den var så fin när vi var där & hälsade på & så härom  dagen så ringde Karin & frågade om jag ville ha den! :-) Jag blev superglad!

1 kommentar:

  1. Låter som en bra helg. Och så mycket fina saker ni har fått också!

    SvaraRadera