måndag 2 maj 2011

Att sova gott

I natt har jag sovit jättegott. :-) Elin vaknade vid halv ett & igen vid halv fem för mat, men somnade snällt om & jag somnade fort om jag med. Vi sov till och med så gott att vi inte ens vaknade när Magnus alarm ringde, han gick upp & gjorde iordning sig & gick till jobbet! Vaknade av att Elin låg & jollrade & pratade glatt med sin flygplansmobil som hänger ovanför spjälsängen. :-) Gulle! Jag ville inte störa henne, så jag låg kvar & lyssnade på hennes nöjda joller i en halvtimme.

Efter frukost har vi varit ute & promenerat med Lina & Ville ifrån min föräldragrupp. Jättetrevligt & kul att få sällskap på promenaden. Hon är supertrevlig & lätt att prata med & jag hoppas att vi gör det till en vana. Det är mycket trevligare att vara två när man går. Elin & Ville sov nöjt i varsin vagn. De har förresten börjat med sittdel i vagnen precis & Ville är så nöjd med att få vara med & se när de är ute & går. Kanske ska vi prova snart vi med?

Elin somnade tydligen så gott under promenaden att hon nu ligger kvar & sover i vagnen, som står i garaget. Jag har hunnit njuta av en stunds lugn & ro, en kopp kaffe & läst några kapitel i min bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar