söndag 2 december 2012

Nu lider det mot jul!

Ja, nu har den infunnit sig, julstämningen! Vi har fått upp stjärnor & ljusstakar här hemma, ljusslinga längs hela altanräcket, & i morse när Elin kom upp gick hon runt & tittade lyckligt på alla ljusstakar & stjärnor. Innan hade hon bestämt sagt att stjärnan ska vi hänga i kökstaket, inte i köksfönstret, men det gick visst bra med fönstret ändå...
Igår bakade vi pepparkakor med Elin & det var skoj såklart, en helt annan sak att julpyssla när man gör det för hennes skull! Hon bakade pippi Långstrumppepparkakor & hjärtan & granar & nån pingvin & tyckte att degen var väldans god. Men att kavla den var svårt, så det fick pappa hjälpa till med.

Vi tog foton till årets julkort också & det blev fint. Det är inte lätt att få bägge barnen att vilja vara med på kort samtidigt.... ha ha...

I dag har jag & mamma varit i kyrkan & nu håller jag på att baka lussekatter. Elin sover, eller sov får jag ändra mig till, nu ligger hon & sjunger i sin säng hör jag... Hon bestämde sig rätt vad det var för att inte sova middag igår till min förskräckelse... Jag hoppas verkligen att det var en engångsgrej, behöver en utvilad gullunge på eftermiddagarna & en stund för mig själv med bara Axel medans hon sover. Idag somnade hon, men sov inte alls lika länge som vanligt.

Bjuder på en bild på världens finaste barn!



1 kommentar: